voorbereiding - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Renée & Leo Otter & Jedrzejak - WaarBenJij.nu voorbereiding - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Renée & Leo Otter & Jedrzejak - WaarBenJij.nu

voorbereiding

Blijf op de hoogte en volg Renée & Leo

08 Juli 2018 | Nederland, Leeuwarden

Gelukkig dat we in december al hadden besloten om deserties te maken, we hadden ons al ingelezen. In april boekjes van de Elbe route aangeschaft bij de fietsvakantie winkel in Epe, en de treinreis naar Praag besteld bij de treinreiswinkel (top). Onder tussen huis in Leeuwarden gekocht (08-06), geschilderd, schoongemaakt en verhuisd. De tickets waren verdwenen dus maar nieuwe besteld (moest wel betaald worden want uitgegeven in Duitsland en dat zijn hard copies!). Gelukkig vorige week teruggevonden dus wij krijgen een groot deel terugbetaald.
We hebben er zin in: van Praag via de Elbe naar Cuxhaven en van daar naar Leeuwarden: 1600-1700 km. Genoeg om het hoofd weer leeg te maken.
We zouden dinsdag 10 juli in Leeuwarden de trein pakken, daarna in Amersfoort overstappen om in de namiddag in Berlijn aan te komen. Daar blijven 2 nachten want op woensdag gaan we de stad verkennen mbt Bajabikes. Donderdag naar Praag alwaar we vrijdag nog bij vrienden verblijven en dan vanaf zaterdag start de tocht.
Maar de trein rijdt niet in, om en van Zwolle, gelukkig dan Rudi ons waarschuwde: hij zal ons dinsdag ochtend naar het station 't Harde brengen om de trein te pakken. Het gaat niet helemaal vanzelf!!!
Vandaag grotendeels gepakt. Morgen de laatste dingetjes.
We denken er 3,5-4 week over te doen. We zullen op de hoogte houden.

• 09 Juli 2018 - 10:00

Pax En Petra:

Moet die hele voorraad nog mee op de fiets? Lijkt ons nog een hele vracht, maar je moet er 's avonds natuurlijk wel gesoigneerd uitzien, toch?
    Veel plezier gewenst met jullie tocht, ETA 10 augustus? DAt geeft nog genoeg tijd voor Kunst aan de Vaart in september. Pax en Petra