Barssel-Uithuizen - Reisverslag uit Uithuizen, Nederland van Renée & Leo Otter & Jedrzejak - WaarBenJij.nu Barssel-Uithuizen - Reisverslag uit Uithuizen, Nederland van Renée & Leo Otter & Jedrzejak - WaarBenJij.nu

Barssel-Uithuizen

Blijf op de hoogte en volg Renée & Leo

30 Juli 2018 | Nederland, Uithuizen

Vanochtend vroeg uit de veren wantwe wisten dan we een stuk wilden wegtrappen. De voorspellingen waren oosten wind maar het werd zuid. Gisteren wat gedoe met de juiste fietspaden vinden dus vanochtend mbt google earth naar Nieuweschans( 48 km). Gelukkig want de brug waar we oorspronkelijk overheen zouden gaan in Weener lag eruit. We zijn via Leerort geleid. Een fraaie fietsroute langs de rivier Leda gehad, een eng fietspad naast het spoor om die over te gaan. Bij Leeropt de Ems over.
Aangekomen in Nieuweschans hebben we de grens gemist, waarschijnlijk bij een heel pittoresk bruggetje, doch eenmaal eroverheen merkte we de autos op met NL nummerbord, en “ huis te koop”. Een wijds landschap met graan voor ons. We hebben onsze lunch genoten bij het gehucht” Hongerige Wolf”! We hadden er nooit van gehoord. Via de LF10 gefietst naar Uithuizen; in de zomer is het noord groningse landschapl fraai, en ook de kust. Zeehonden liggen te zonnen bij de Dollard, veel watervogels. Bij Delfzijl kwamen langs de begraafplaats van Otersum, vroeger een dijk dorp aldaar, steeds de dijkbreuken deels getrotseerd doch in de jaren 60 moest het wijken vooe de industrie! De dijk werd verhoogd, de grafstenen op de verhoogde dijk gelegd daar waar ooit eenkerkje stond!. Na uiteindelijk na 110 km kwamen we aan bij het hotel’ het gemeentehuis” . De eigenaar blijkt van chineze afkomst en een chinees restaurant zit onder onze kamer!
Morgen nog een dag peddelen en dan zijn we thuis!

• 30 Juli 2018 - 18:15

Elsje&Duke :

Nou, Hongerige Wolf kunnen wij ons nog goed herinneren.
    Na een korte ballontocht een paar jaar geleden moest de ballon landen om niet in de Waddenzee terecht te komen.
    In een net omgeploegde akker lagen wij allen vanuit de mand naar de Groningse klei te staren. En daarna was het zwoegen om de mand met ballon naar de weg te slepen. Weliswaar werden wij beloond met een glas champagne en 'geridderd'.

Veel succes met de laatste loodjes!
    Elsje & Duke

• 30 Juli 2018 - 21:44

Tojo:

Het was weer een uitdaging en wat heerlijk dat jullie het volbracht hebben. Petje af. Ook wel fijn om weer naar huis te gaan. We spreken elkaar. Liefs

• 31 Juli 2018 - 10:54

Rommy Van Leur :

Lieve vrienden ,
    Fijn dat jullie het bijna volbracht hebben !
    Petje af !
    En succes voor de laatste loodjes .
    Hart.Gr. Martinus en Rommy .